Дитячі ігри для дітей від трьох до п'яти - це в першу чергу колективні ігри.
У цьому віці діти вже добре розмовляють простими словами, тому слід в іграх приділяти увагу мовленню дитини (ігри з віршиками, пісеньками). Також необхідно використовувати ігри на координацію рухів.
Вгадай частина чого?
Суть гри:
Дорослий називає дитині частини предмета або істоти, а дитина намагається вгадати, що це за предмет.
Алгоритм гри:
- Ведучий називає дітям частини предмета або істоти, а діти припускають, що це за предмет. Наприклад, вагон - потяг; кермо - автомобіль; пелюстка - квітка і т.д.
Якщо у дитини при вгадуванні предмета виникають труднощі, дорослий повинен допомагати йому. Гра спрямована на розвиток мови дитини.
Боулінг
Суть гри:
З стрічки або інших підручних предметів робиться умовний коридор наприкінці якого ставляться кеглі. Дитині пропонується збити кеглі м'ячем.
Алгоритм гри:
- дорослий готує коридор з двох стрічок чи інших предметів.
- в кінці коридору встановлюється кеглі (пластмасові пляшки)
- дитині дається м'яч і пояснюється, що він повинен збити кеглі (можна показати на прикладі)
- дитина м'ячем збиває кеглі.
Гру можна проводити як з однією дитиною так і з декількома. Гра спрямована на розвиток загальної моторики дитини і розуміння причини і висновку.
Жаба
Суть гри:
Ведучий із зав'язаними очима стає у центр кола (коло роблять інші діти).
Ведучий, кружляючи, проговорює наступні віршики:
Йшла жаба по доріжці
Намочила обидві ніжки,
Побачила комара
І сказала ...
При слові «і сказала» ведучий показує вперед себе рукою. Гравець, на якого показав ведучий, проговорює «ква-ква-ква». Ведучий намагається вгадати, на кого він показав (називає ім'я). Якщо ведучий вгадав, його місце займає вгадана дитина.
Алгоритм гри:
- з кількох дітей вибирають першого ведучого
- решта дітей беруть у коло ведучого
- ведучий, кружляючи, проговорює віршик
- при слові «і сказала», провідний показує на одного з дітей, а дитина промовляє «ква-ква-ква»
- якщо ведучий вгадав, його місце займає вгадана дитина
Гра спрямована на розвиток слухової пам'яті дитини і її уважності.
Невловимий кіт
Суть гри:
Діти, перебуваючи у великому і просторому місці, вибирають самого спритного і швидкого. Йому дістається головна роль - роль кота. Кіт по сигналу ховається що б його не помітили товариші. Решта дітей намагаються знайти кота, він же у свою чергу, ховаючись від них, час від часу видає звуки «няв». Гра продовжується, поки кота не знайдуть.
Алгоритм гри:
- Дітлахи збираються на просторому місці і вибирають серед себе самого спритного і швидкого - кота.
- Кіт ховається, намагаючись, що б його не виявили інші діти
- Діти за сигналом розбігаються на пошуки кота
- Кіт, ховаючись від них, час від часу видає звуки «няв»
- Гра продовжується до тих пір, поки кота не знайдуть. Після чого вибирають наступного кота.
Ця гра спрямована на формування та розвиток реакції, уважності і спритності дитини.
Назви предмет
Суть гри:
Дорослий називає характеристики якогось предмета, а дитина має вгадати його.
Наприклад, годинник, який допомагає прокинуться? - Будильник; вечірня їжа? - Вечеря; місце навчання? - Школа. Після чого, дитина задає питання дорослому (якщо у дитини виникають труднощі, йому потрібно допомогти).
Алгоритм гри:
- Дорослий описує якийсь предмет
- Дитина повинна назвати це одним словом
- Дорослий і дитина міняються місцями
Гра розвиває мову дитини.
Вгадай, що на столі
Суть гри:
Дитину саджають за стіл з зав'язаними очима. Перед ним ставитися кілька тарілок з різною їжею. Малюк, пробуючи кожну страву, повинен вгадати, що це.
Алгоритм гри:
- Дитині зав'язують очі і садять за стіл
- На стіл ставляться кілька тарілок з різною їжею
- Дитині пропонується за смаком визначити, яка їжа в якій тарілці
Гра допомагає розвинути у дитини навички класифікування та дослідницькі навички.
Дзеркало
Суть гри:
Ведучий стоїть обличчям до групи дітей і робить різні рухи. Діти повинні повторювати ці рухи. Хто припускається помилки, вибуває з гри.
Алгоритм гри:
- Збирають групу граючих дітей
- Ведучий стає обличчям до дітей
- Ведучий робить різні цікаві рухи
- Діти повторюють за ведучим
- Хто припускається помилки, вибуває з гри
Гра розвиває координацію руху дитини.
Кішки-мишки
Суть гри:
На відкритому просторі креслиться коло (діаметром
Алгоритм гри:
- Креслиться коло
- Вибирається з граючих дітей кішка і стає в центр кола
- Інші діти мишки розташовуються поза колом
- По сигналу вихователя, мишки стрибають у коло і вистрибують з нього
- Кішка намагається зловити мишей
- Гра продовжується поки всі миші не зловленні. Після чого вибирається інша кішка.
Гра спрямована на розвиток координації руху дітлахів.
Карлики і Велетні
Суть гри:
Ведучий в оточенні групи дітей розповідає їм, що є десь далеко країна, в якій живуть особливі люди - велетні і карлики. Розповідаючи про велетнів, ведучий всім свої виглядом показує які вони великі. Коли мова йде про карликів, ведучий стає на коліна, демонструючи таким чином, що карлики - дуже маленькі люди. Після чого, ведучий дає команди дітям: Карлики (діти повинні зобразити маленьких людей), Велетні (діти повинні зобразити великих людей). З часом можна ускладнити гру, даючи неправильні команди (наприклад, кролі). Виграє найуважніша дитина.
Алгоритм гри:
- Навколо ведучого збирається група дітей
- Ведучий розповідає дітям про країну, де живуть карлики і велетні
- Ведучий зображує велетнів і карликів, діти повторюють за ним
- Ведучий дає команди дітям: велетні і карлики. Діти по команді повинні зобразити велику чи маленьку людину
- Що б ускладнити гру, ведучий може давати неправильні команди
Гра розвиває увагу та загальну моторику у дитини.
Повторюй правильно
Суть гри:
Вихователь називає один рух, який повторювати за ним не потрібно (наприклад, руки вгору). Діти йдуть колоною за вихователем і повторюють різні рухи за ним. Хто повторює неправильний рух стає в кінець колони.
Алгоритм гри:
- Вихователь пояснює дітям, що їм потрібно повторювати всі рухи за ним, крім одного.
- Діти йдуть колоною за вихователем і повторюють рух за ним
- Хто повторює неправильний рух стає в кінець колони
Гра розвиває увагу та загальну моторику у дитини.
Догонялки
Суть гри:
Діти, взявшись за руки по двоє, гуляють по колу. Двоє дітей ведучих - один наздоганяє, інший тікає. Той, хто тікає, що б врятуватися від переслідування, може взяти одного з пари за руку. Тепер, той з пари, хто залишився зайвим - тікає. Коли наздоганяючий доторкнеться до тікаючого, вони міняються ролями.
Алгоритм гри:
- Діти, взявшись за руки по двоє, гуляють по колу.
- Двоє дітей ведучих - один наздоганяє, інший тікає
- Тікаючий, щоб врятуватися від переслідування, бере за руку одного з пари.
- Тепер, той з пари, хто залишився зайвим - тікає. Коли наздоганяючий доторкнеться до тікаючого, вони міняються місцями.
Гра розвиває загальну моторику дитини.
Море хвилюється
Суть гри:
Серед групи дітей вибирається ведучий. Він звертається до решти дітей з наступними словами:
Море хвилюється раз
Море хвилюється два
Море хвилюється три
Морська фігура замри
Під час останньої фрази, діти повинні завмерти в тій позі, в якій вони були. Ведучий обходить всі «морські фігури» і з цікавістю розглядає їх. Хто перший з них поворухнутися, вибуває з гри.
Алгоритм гри:
- Вибирається ведучий серед групи дітей
- Ведучий звертається до дітей і пропонує їм завмерти
- Діти завмирають і залишаються в нерухомій позі
- Хто перший з них поворухнеться, вибуває з гри
Гра спрямована на розвиток посидючості і фантазії дитини.
Наступна > |
---|