Від 2 до 3: Монтессорі, Baby-fitness, Світ казок, Образотворче мистецтво, Ліплення. | |
Від 3 до 5: Умка, Ритмика, Англійська, Образотворче мистецтво, Ліплення. | |
Від 5 до 6: Підготовка до школи, Танці, Англійська, Образотворче мистецтво, Ліплення. |
Методики навчання "Кубики Зайцева". Методика Зайцева - передовий досвід педагогіки дошкільної освіти.
Микола Олександрович Зайців є видатним новатором, педагогом і автором абсолютно нових методик навчання читанню «Кубики Зайцева». На сьогоднішній час саме методика зайцева - методи і принципи опанування листа, читанням і рахунком більш всього вважають за краще і визнають батьки колишнього простору СНД. "Кубики Зайцева" - саме відома методика навчання читанню, як і всі посібники автора, засновані на потребі дітей в грі і побудовані на винятковому порядку подачі учбового матеріалу. Дитя захоплене грою, він не вчитися - він грає, крім того під час занять кубиками Зайцева не псується постава і зір дитяти.
Методики Зайцева на сьогоднішній день дуже поширені в сотнях дитячих садів і груп розвитку дітей. У відмінності від останніх методик методика Зайцева навчання читанню і рахунку унікальна і продуманна, родзинка викладання Зайцева в тому, що весь компактно виражений наочний матеріал він розміщує на стіні, яку не можливо пропустити очима. У методиці навчання Зайцева матеріал швидко прочитується із стіни поглядом і легко запам'ятовується. І це не вигадка, це своєрідне потрясіння, яке підтверджується і підтверджується на практичних дошкільних заняттях.
У дошкільних і шкільних установах і центрах розвитку є освітні класи по методиці Зайцевавони слідують потужній повноцінній програмі, в такі класи діти переходять групами з дитячого саду, причому багато хто в дитячому саду теж займався по Зайцеву.
Н.А. Зайців, стверджує, що в ранньому віці навчити дитяти читати і вважати - зовсім не важко. Треба просто слідувати логіці сприйняття людиною звуків і не удаватися до традиційного вивчення букв і рахунку.
Зайців учить дитяти в грі. Невимушена обстановка (хлопці можуть сидіти на підлозі, лазити на спортивних снарядах, і це навіть вітається) – обов'язкова умова занять. У наш час вважається звичним те, що діти тихо сидять за партами. А на заняттях в Н.А. Зайцева діти стрибають, бігають по класу і шумлять. Завдяки специфіці завдань по методиці "Кубики Зайцева" діти досить багато рухаються, переходять від кубиків до таблиць, від таблиць до дошки, стрибають, топають ніжками. І це вони всі роблять з величезним інтересом. Саме у грі з цікавістю для себе дитя вчиться читати, ділити слова на склади, ставити наголос, писати і вважати.
На заняттях по методиці розвитку Зайцева діти постійно задіюють свої органи чуття: слух, дотик, зір. Так вони удосконаляться, і це обуславліваєт високий рівень сприйняття що оточує, завдяки якому активно розвивається мова і творчі завдатки малят.
Самі ж кубики Зайцева - це кольорові і абсолютно різні звучні кубики із складами. Методика навчання Зайцева дозволяє маляті навчиться читати мало не з перших занять. Ефект наводить батьків в захоплення. Також, Зайців розробив навчальний посібник "Читай і співай", в якому малята із задоволенням співають склади і народні пісні, перекладені на таблиці.
Із самого початку, коли дитя вчиться говорити, він не виголошує все по окремих буквах. В основному це склади і поєднання звуків. По методиці Зайцева вважається, що класичний принцип навчання читанню, вивчаючи букви алфавіту, не лише не є природним, але і закріпачує мову дитяти, позбавляє свободи у вираженні відчуттів і емоцій, а також є причиною мовних комплексів у дітей, а в майбутньому і у дорослих. Звичайно, краще використовувати для навчання читанню «природні» склади, які ми вже знаємо і розуміємо, ще з тих пір, як навчилися говорити. Коли виголошуєш букводрукувальні (склади) - це не викликає неприродної напруги мовного апарату і тому, не наводить в майбутньому психічним порушенням у маляти.
У методиці Зайцева використовуються різні матеріали, які є окремими складами або цифрами для гри з дитям. Навчання через гру доставляє маляті велику радість і задоволення, тим самим, це прискорює процес засвоєння матеріалу і дитяті подобається повторювати знову і знову пройденний урок. У методиці Зайцева використовуються «склади», вони поєднують приголосну букву з явною, приголосну букву з м'яким або твердим знаком, або ж одну букву. У такому ж руслі маля виучується і рахунку, виробляє різні дії з цифрами і головне – починає розуміти, де і як цю інформацію можна використовувати.
Методика навчання Миколи Олександровича Зайцева не виділяє і не обмежує дітей, вона личить всім хлопцям різного віку і рівня підготовки.
Сьогодні завдяки методиці Зайцева навіть не дуже підготовлені дітки можуть швидко наздогнати своїх однолітків, тому цей підхід і використовується в багатьох дитячий садках і початкових класах шкіл, ліцеїв і гімназій.
Принципи методики "Кубики Зайцева".
Є деякі принципи, дотримання яких гарантує бажаний результат методики навчання Зайцева.
1. Гра – головна форма проведення занять. Маля краще уловлює матеріал, якщо не відчуває тиску і розуміє, що від нього не вимагатимуть конкретного результату.
2. У всіх заняттях треба використовувати базові методичні матеріали (кубики Зайцева), без них не можливий правильний процес навчання по цій методиці.
3. Дайте, будь ласка, Вашому маляті необхідний час на сприйняття матеріалу. Методика Зайцева робить акцент на індивідуальність кожного маляти, на рівень його підготовки і можливості.
Кубики Зайцева
Кубіки Н.А. Зайцева є головним інструментом, використовуваним в даній методиці. На межі кожного кубика намальовані склади або числа. Коли дитя грає з ними, то може самостійно складати слова і словосполуки.
В кубиків різні розміри і кольори. У їх середині знаходяться маленькі дзвінки, які видають різні мелодійні звуки. Тому у маляти розвивається не лише техніка читання і рахунку, але і асоціативне, образне і творче мислення.
Всі написи на кубиках, їх розміри, кольори і звуки спеціально розроблялися Зайцевим. Також їм розроблена велика кількість таблиць, які допоможуть батькам самим орієнтуватися в розвитку своїх дітей, тому що вони мають проекцію по всіх атрибутах кубиків.
Микола Олександрович Зайців: "У школі йде навчання з губи вчителя на вухо учня, а 80% інформації дитя засвоює оком. Сучасні шкільні методики всі такі, що вони позбавляють дітей здоров'я - ось головний предмет моїх турбот. Не нездійсненно, а реально: охороняти здоров'я дитяти від безглуздих перевантажень".
На даний момент можна без сумнівів стверджувати, що рівних Миколі Олександровичу Зайцеву немає. Хлопців в три чотири роки він учить читати за тиждень, а дітки по п'ять років можуть вільно рахувати до сотні і при цьому ним не скільки не важко. Але найважливіше в тому, що це чудові, глибокі 5-річні люди, з якими дуже цікаво. Та і ним самим не менше цікавий жити і вчитися.
< Попередня |
---|