Від 2 до 3: Монтессорі, Baby-fitness, Світ казок, Образотворче мистецтво, Ліплення. | |
Від 3 до 5: Умка, Ритмика, Англійська, Образотворче мистецтво, Ліплення. | |
Від 5 до 6: Підготовка до школи, Танці, Англійська, Образотворче мистецтво, Ліплення. |
Які ж розвиваючі заняття для дітей потрібні, коли починати розвиваючі заняття для дитини і як вибрати хороший дитячий центр раннього розвитку?
На сьогоднішній день спеціалізовані центри і дитячі клуби, що пропонують ранній розвиток, можуть поставити перед питанням багатьох батьків. Мамусі на дитячих ігрових майданчиках, з глянсовими журналами із статтями про ранній розвиток хлоп'ят обговорюють необхідність віддати свого крихітку на розвиваючі заняття для дитини . А дитячі центри розвитку обіцяють перетворити маленьке дарування на вундеркінда. Користувачі на інтернет конференціях і блогах активно сперечаються про сучасні методики в дитячих розвиваючих центрах, про те, які розвиваючі заняття для дитини дійсно корисні... Фахівці прогнозують що розвиваючі заняття для дитини в дитячому центрі дуже скоро стануть звичайним явищем, як колись стали шкільні секції, це визнають і сучасні батьки. Дитячі дошкільні установи і дитячі центри починають приймати малят з півтора-двох років, рідше – з віку до року. Вибираючи дитячі центри, деякі батьки прагнуть віддати маляти на розвиваючі заняття для дітей якомога раніше – ледве ті починають тримати голівку і більш-менш виразно орієнтуватися в просторі. Це добре, що батьки хочуть дати маляті можливість пізнати цей світ швидше, поспілкуватися з дітками, пограти в такій чудовій атмосфері і набратися розуму-розуму під керівництвом дослідних дитячих педагогів. Інша справа, коли мамусі неодмінно хочуть, аби маля було розумніше за всіх своїх однолітків що оточують його на дитячому майданчику. З цією метою маля вирушає на розвиваючі заняття для дитини до дитячих дошкільних установ, при цьому обмежується в іграх і у вільному часі, а в спілкуванні з мамою він чує: «Ти прийшов сюди не грати, а вчитися - марш на урок!». Розберемо все по порядку, чи так потрібно відвідувати дитячі дошкільні установи? Чим реально допомагають малятам і батькам розвиваючі заняття для дітей, як правильно вибрати розвиваючий дитячий центр, необхідний саме вашому маляті?
Хороші дитячі центри зазвичай відрізняють великий вибір розвиваючих курсів, причому бажано, що б різнопрофільні курси вели різні фахівці, такі дитячі центри приймають і найменших діток - приблизно з однорічного віку. Дитячі центри із загальною змішаною програмою вважають за краще працювати з дітьми побільше - від двох з половиною-трьох років. У українському законодавстві обов'язковою умовою при відкритті діяльності по вихованню і навчанню дітей потрібне здобуття ліцензії (Постанова Кабінету Міністрів України “Про ліцензування освітніх послуг” N 1380 від 29.08.2003 р.).
Розвиваючі заняття для дитини грають важливу, а то і головну роль в розвитку мовних навиків, дрібної моторики, мовних функцій. Маленькі учні вивчають іноземні мови, займаються творчістю, формують базові логічні функції – все це важливі, але такі, що не визначають в такому ранньому віці чинники, тоді як вирішальне значення має соціалізація крихітки в суспільстві. Розвиваючі заняття для дітей допомагають малятам будувати стосунки зі своїми однолітками і дорослими людьми, м'яко і поступово готують їх до дитячого саду і до школи, малята набувають своїх перших знайомих, друзів, звикають до порядку і повчальних видів діяльності. Важливе значення розвиваючих занять має і для порядком утомлених від домашніх справ мам, можливість відвернутися, привід надіти нарядний одяг, розвіятися, поспілкуватися в крузі таких же подруг, що розуміють їх. Зрештою такі заходи приносять користь і мамам і їх малятам – означає в них є сенс і вони приносять користь!
Знайти хороший дитячий центр для свого маляти не проблема. На різних батьківських конференціях в інтернеті, публікуються рейтинги дитячих дошкільних установ по містах, там можна висловити свою думку і поділитися відгуками. Крупні дитячі центри мають свої сайти, де до найдрібніших подробиць можна дізнатися про методику викладання. Дрібніші дитячі центри і клуби використовують свої методи залучення нових учнів – вони розкладають рекламні листівки в поштові скриньки, розклеюють рекламу на дитячих майданчиках і в людних місцях.
Розпитаєте у мам, з якими ви зустрічаєтеся на дитячих майданчиках, на які розвиваючі заняття для дітей вони ходять. Візьміть на замітку відразу декілька дитячих центрів, і сміливо вирушайте «на розвідку». Оцінить все в комплексі – обстановку, матеріально-технічну базу, посібники, якість сервісу, персонал, адже вам з малям доведеться бувати там двічі в тиждень! Поспілкуйтеся з педагогами, які набирають групи на розвиваючі заняття для дитини , без ніяковості запитаєте про їх освіту, про наявність дипломів. Добре якщо в центрі раннього розвитку є педагог, який має освіту дитячого психолога. Взнайте час і тривалість занять. У дошкільників розвиваючі заняття для дітей не повинні перевищувати 30-40 хвилин, при цьому на занятті види діяльності маляти повинні мінятися, оскільки дітки цього віку не можуть довго концентруватися на одному виді діяльності, інакше вони швидко стомлюються і втрачають інтерес до занять. Вибираючи час для розвиваючих занять, бажано віддати перевагу або уранішньому годиннику або після денного сну, коли відвідини групи намічаються перед денним сном, маля прийде на урок утомленим і напевно розкапризується. Пам'ятаєте, що в групі має бути не більше 5-6 дітей. Обов'язково поцікавтеся, по якій методиці ведуться заняття, а так само попросите ліцензію Міносвіти на цей вид діяльності, особливо якщо вам пропонується авторська методика раннього розвитку. Що стосується вибору методики навчання, особливо не вдавайтеся до подробиць. Дитячі центри рідко дотримують строгі принципи тієї або іншої системи педагогіки.
На заняттях по методу Марії Монтессорі дітки не лише пізнають довколишню дійсність, але також виконують різні творчі завдання (що відходить від цієї методики): ліплять, малюють, музичать. Навчання іноземним мовам незрідка проводяться з рухливими іграми, образотворчим мистецтвом або співом, а малювання, наприклад з танцями. У програму часто включають пальчикові ігри, різні народні потєшки, ляльковий театр і навіть фізичні вправи з елементами розтяжки або йоги.
Заняття грунтуються на методиці Н. А. Зайцева? Отже, маляти учитимуть читати і писати по унікальних – звучних кубиках. Автор цієї методики відмовився від традиційного принципу навчання читанню по буквах і узяв за основу «складовий» принцип. Зайців відкидає то, то крихта перш, ніж навчитися читати, повинен вивчить назви букв і алфавіт. Розвиваючі заняття для дітей проходять по кубиках Зайцева - у вигляді гри, діти наспівують склади, промовляють їх в долоні, а частина заняття бігають і стрибають наввипередки. Так само, граючи, малята знайомляться з математикою. Розроблені Зайцевим арифметичні таблиці, допомагають дітям виконувати арифметичні дії. Навчання по методиці Зайцева - це не лише таблиці складів і арифметичних дій, але і іграшки, що видають різні звуки у тому числі і тварин, музичні інструменти, кубики різного кольору і картинками, пазли, будівельні набори і так далі
Для позитивного ефекту занять необхідно повчальне середовище і удома. У квартирі мають бути розвішені таблиці з буквами і цифрами, будь-яке, навіть побутове заняття повинне супроводитися словесним супроводом і описом з вуст батьків.
При відвідинах занять, слід дотримувати ряд правив:
1. Не наводите на заняття хворого або захворюючого маляти. Спілкування дітей на заняттях дуже тісне, а інфекції у діток в такому віці поширюються миттєво. Отже навіть якщо у маляти найшкідливіша нежить, пов'язана з появленням зубів, краще все ж залишитися удома.
2. Якщо маляті менше трьох років, не залишайте його без нагляду і прагніть контролювати його спілкування з іншими дітьми. У віці до півтора років, діти всі на цьому світі вважають за краще пізнавати тактильний. Не дивно, що сама їх поширена реакція на своїх «однокласників» - бажання поторкати їх, смикнути за волосся або ткнути пальчиком в око. Аби уникнути подібних випадків, прагніть завжди бути поряд з вашим малям, навіть в ігровій зоні.
3. Не соромтеся, якщо ваше дитя порушує порядок заняття. У хорошому дитячому центрі юні учні мають бути вільні в своїх проявах. Вони можуть шуміти, вставати, ходити, брати що хочеться, загалом проявляти себе. Особливо в період адаптації, який триває для маляти від декількох тижнів до місяця. А інакше дитя не зможе засвоїти жодного корисного знання або отримати задоволення від перебування в центрі, яке повинне дарувати маляті найприємніші враження. Після періоду адаптації ваше маля звикне до ходу занять, вивчить його традиційні частини - а це вже хороший поштовх в розвитку дитини . Якщо ж педагоги відчитують вашого маляти за недостатню дисциплінованість, це на жаль привід задуматися – а чи туди ви прийшли і чи варто продовжувати ходити в такий центр? Але подібні випадки бувають рідко, і їх дозволяють собі дитячі клуби, негідні уваги. Отже бажаємо вам приємних занять і позитивних емоцій на дорозі розвитку вашого чада.
< Попередня |
---|